Kdy začít?

Má smysl učit dítě cizí jazyk, když ještě nemluví ani pořádně česky? Většina rodičů se domnívá, že je to příliš brzy. Je třeba si ale uvědomit, že i svou mateřštinu se děti učí tak, že první rok svého života jenom poslouchají. Pokud se dítě setká s cizím jazykem až tehdy, kdy už velice dobře ovládá svou mateřštinu, bude ho stát mnohem větší úsilí, aby jednou začalo v cizím jazyce i myslet.
 

Nejmenší děti se učí cizí jazyky tak, jako by to byla jejich mateřština. Nepotřebují, abychom jim cokoliv překládali či vysvětlovali. Hlavním úkolem lektora je proto vytvořit v hodinách přirozené komunikační prostředí podobné tomu, ve kterém se děti učí svůj mateřský jazyk. Kurzy GoKids! English jsou proto zároveň hodinami her, zpívání a pohybových aktivit.

Samozřejmě nelze očekávat, že pokud budeme s dítětem navštěvovat jednou týdně kurz angličtiny a doma mu občas pustíme nějakou anglickou písničku, stane se z něj bilingvní dítě. Můžeme však vytvořit základy k tomu, aby v pozdějším věku používalo angličtinu spontánně bez nutnosti přepínání do mateřského jazyka.

Jak tedy vlastně probíhá výuka angličtiny u nejmenších dětí? Rozhodně se dětí neptáme,  jak se třeba řekne anglicky "žlutá", ani nemícháme česká a anglická slova dohromady. Dětem stačí ukázat na pár příkladech, co může být žluté (na obrázku nebo ještě lépe nějaký předmět, na který si mohou sáhnout) a pak procvičovat formou hry (různé způsoby přirazování, hra s barevnými balónky, hledání předmětů v místnosti apod.). Díky tomu, že se do učení zapojují všechny smysly, je možné vést celou výuku v angličtině. Děti možná neporozumí hned jednotlivým slovíčkům, ale to podstatné pochopí a rodiče jsou často překvapení tím, že hned na první hodině děti reagují na to, co jim lektor říká.

A úplně nejdůležitější ze všeho je, aby děti angličtina bavila a aby si v ranném dětství vypěstovali kladný vztah k učení se cizím jazkykům, protože z toho pak budou těžit celý život.

 

Kontakt

FirstWords Mošnerova 9
Olomouc
77900
776 326 251 petra.sochor@gmail.com